o prk d tirar a EGR???

Viva,

É neste tubo que se coloca a esfera? E nesta zona?

O objectivo é mesmo tentar reduzir o óleo que sai pelo respirador....


Shot with 6280 at 2007-08-13
 
eliminando a egr vai diminuir os vapores de óleo no ccv é isso?

tenho de verificar..

para já posso dizer que a fundo baixou cerca de 5ºC a temperatura da água (vi no vag-com) :)
 
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eliminando a egr vai diminuir os vapores de óleo no ccv é isso?

tenho de verificar..

para já posso dizer que a fundo baixou cerca de 5ºC a temperatura da águs (vi no vag-com) :)

Quem tinha razão??? Quem era???

Ando a dizer isto há um ano... Até que enfim alguém se lembrou de medir com o VAG-COM...

Liga-me amigo!

Abraço
 
Boas

Tenho uma pequena dúvida... A anulação da EGR tem muitas vantagens, isso é incotestavel, mas melhorando a combustão por haver uma % superior de oxigénio não vai aumentar as EGT's?

abraço

Pelo contrário, ao retirares os gases que são enviados de novo pra admissão
(que vêm quentes) vais diminuir a temperatura do oxigenio que chega ao cilindros, logo a combustão é mais fresca e assim vais diminuir as EGT´s...e assim perservas mais o turbo e ainda tiras mais proveito do intercooler!!!
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Aqui tem uma pequena explicação do funcionamento...em relação aos Diesel:

EGR in diesel engines

In modern diesel engines, the EGR gas is cooled through a heat exchanger to allow the introduction of a greater mass of recirculated gas. Unlike SI engines, diesels are not limited by the need for a contiguous flamefront; furthermore, since diesels always operate with excess air, they benefit from EGR rates as high as 50% (at idle, where there is otherwise a very large amount of excess air) in controlling NOx emissions.

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines (see above). However, exhaust gas (largely carbon dioxide and water vapor) has a higher specific heat than air, and so it still serves to lower peak combustion temperatures; this aids the diesel engine's efficiency by reduced heat rejection and dissociation. There are trade offs however. Adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR. Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wasted energy. Stricter regulations on particulate matter(PM) call for further emission controls to be introduced to compensate for the PM emissions introduced by EGR. The most common is particulate filters in the exhaust system that result in reduce fuel efficiency. Since EGR increases the amount of PM that must be dealt with and reduces the exhaust gas temperatures and available oxygen these filters need to function properly to burn off soot, automakers have had to consider injecting fuel and air directly into the exhaust system to keep these filters from plugging up.



@ntóniu

penso que seja esse tubo como demonstra a foto em anexo.

vw_EGR.jpg



abraço
 
Obrigado...


Mas nesta foto o tubo fica mesmo desligado da EGR!!
Não sai nada pelo buraco que fica destapado?


Tinha depreendido, pelo que li mais atrás, que se colocava a esfera no interior do tubo, para obstruir a passagem, mas este voltava a ser ligado onde estava...
Percebi mal?
 
Antigamente havia um tópico com um DIY relativamente à anulação física da EGR, mas infelizmente não o consegui encontrar.

Nesse tópico recordo-me que havia a possibilidade de retirar o tubo na totalidade, bloqueando tanto o tubo, como a EGR, usando uma tampa das canetas BIC(tampinha do lado da carga) ou uma esfera para bloquear o tubo e outra tampa para tapar a EGR, isolando muito bem com power tape ou outro tipo de fita com alguma resistência ao calor.


Isto são lembranças muito vagas do tópico do DIY, se estiver algo errado agradeço que me corrijam de maneira a ajudar o @ntóniu e a mim tambem.

abraço
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Aqui tem uma pequena explicação do funcionamento...em relação aos Diesel:

EGR in diesel engines

In modern diesel engines, the EGR gas is cooled through a heat exchanger to allow the introduction of a greater mass of recirculated gas. Unlike SI engines, diesels are not limited by the need for a contiguous flamefront; furthermore, since diesels always operate with excess air, they benefit from EGR rates as high as 50% (at idle, where there is otherwise a very large amount of excess air) in controlling NOx emissions.

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines (see above). However, exhaust gas (largely carbon dioxide and water vapor) has a higher specific heat than air, and so it still serves to lower peak combustion temperatures; this aids the diesel engine's efficiency by reduced heat rejection and dissociation. There are trade offs however. Adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR. Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wasted energy. Stricter regulations on particulate matter(PM) call for further emission controls to be introduced to compensate for the PM emissions introduced by EGR. The most common is particulate filters in the exhaust system that result in reduce fuel efficiency. Since EGR increases the amount of PM that must be dealt with and reduces the exhaust gas temperatures and available oxygen these filters need to function properly to burn off soot, automakers have had to consider injecting fuel and air directly into the exhaust system to keep these filters from plugging up.



@ntóniu

penso que seja esse tubo como demonstra a foto em anexo.

vw_EGR.jpg



abraço

Tirem-me aqui uma duvida, entao desligar a EGR consiste em tirar esse tubo e tapá-lo, bem como tapar o sitio onde ele estava ligado???
 
Tirem-me aqui uma duvida, entao desligar a EGR consiste em tirar esse tubo e tapá-lo, bem como tapar o sitio onde ele estava ligado???

Não

Consiste em ANULAR o tubo que vai da saida do turbo perto do escape á valvula mecanica da EGR, isso que falas é tapar o vacuo que vem da electrovalvula da EGR que sendo desligado "fecha"(nunca na totalidade) a valvula mecanica EGR.
Espero que tenha dado para entender.
Cumps
 
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